Mine muslimske lesere :)

I dag kommer bare et meta-innlegg uten så mye substans.

Altså: Jeg har en mistanke om at et flertall av leserne (i hvert fall de trofaste leserne) er muslimer. Det synes jeg jo er veldig hyggelig:) Men det overrasker meg også: Da jeg startet denne bloggen var det primært for å nå ikke-muslimer som hadde mange tanker om hvordan muslimer var eller ikke var.

Men hittil ser det ut som det er dere muslimer som er mest interessert i å lese om dere selv!

Jeg har tenkt litt, og har en teori. Hver gang det står en artikkel i en utenlandsk avis om Norge og nordmenn – i New York Times for eksempel – går nordmenn av skaftet. «Hei dere! De skriver om oss der borte i USA! Dægern!». Så diskuterer man det opp og ned, og Aftenposten lager gjerne en artikkel OM artikkelen i New York Times.

Lurer på om det er noe tilsvarende her: Norske muslimer blir gira av å lese om seg selv – i hvert fall når de skjønner at jeg ikke er ute å henge dem ut, sånn i utgangspunktet?

Hva tror dere? 🙂

7 kommentar to “Mine muslimske lesere :)”

  1. نوره اصیله Says:

    Jeg tror det har mer med at vi er litt lei alt som blir skrevet om oss i media, og synes det er litt hyggelig hvis noen skriver noe positivt, eller forsøker å finne ut hvordan muslimer egentlig er. Selvfølgelig er det litt morsomt å lese hvordan man blir oppfattet utenfra, ihvertfall når det er så nyansert, men. Tror det har mest med at du blir sett på som en slags «hjelper», men kan ikke snakke for alle muslimer da. ^^

    Vet at ganske mange legger ut linken på facebook, der har man jo veldig mange muslimske kontakter, så kan hende det er derfor du har så mange lesere.

  2. نوره اصیله Says:

    Mente «derfor du har så mange MUSLIMSKE lesere». :p Beklager.

  3. muslimprosjektet Says:

    Hehe, kan være det:)
    Tenker jo ikke at jeg skal «hjelpe» noen i utgangpunktet, men at jeg skal finne ut hva som er sant, bak mytene… Men det kan jo være at mange av dere muslimer synes det er en hjelp!

  4. murmeluppa Says:

    Som nura sier, det har noe med at du fremstiller ting saklig…du maner ikke frem demoner og trylleskyer, du fremstiller «oss» som normale mennesker, individer i ett mangfold, og du ser ut til å skjønne at vi ikke er en homogen klump mennesker som alle mener og synser det samme…det er forfriskende, sort of, og det gir håp 😉

  5. Karl-Johan Says:

    Jeg syntes betraktningene dine er interessante primært fordi jeg har så få andre nyanserte informasjonskilder om norske muslimer. Hadde en «hedning» laga blogg med nyanserte betraktninger av mørkemenn i indremisjonen, hadde jeg nok av samme grunn som dine muslimske lesere sittet benket foran skjermen for å få med meg siste nytt 🙂

  6. Mohamed Says:

    Du har nok rett!

    Hilsen
    enda en muslim som leser bloggen din

  7. muslimprosjektet Says:

    Hyggelig å høre, Murmeluppa, Karl-Johan og Mohamed!
    Jepp Kalle, kanskje vi skal invitere en hedning til å blogge fra mørkeste Normisjon? Kunne nok vært spennende 😉

Legg igjen en kommentar

