Tidenes morsomste muslimer

…hørte og så jeg i går, da jeg var på stand up-show på Litteraturhuset med den amerikanske komikergruppa Allah Made Me Funny.

Se trailer:

Normalt er jeg ingen fan av stand-up. Men i går måtte jeg gi meg over: Jeg lo og lo og lo og lo to timer i strekk, nesten. Det gjorde de fleste andre i salen også – stort sett muslimer med ulik bakgrunn, gutter og jenter, unge og (noen veldig få) gamle.

Arrangementet var arrangert at organisasjonen Ung Muslim, som har som mål «å bidra til utviklingen av kompetent og veltilpasset ungdom som er like trygg på sin muslimske såvel som norske identitet». Det målet tror jeg gårsdagens arrangement bidro til. For mellom alt tullballet og humoren kunne man ane et budskap til de unge muslimene i salen: Dersom du opplever mistenkeliggjøring eller fordommer, så ta det med et smil. Vær tålmodig og hev deg over dem.

Jeg tror ikke det er det verste rådet man kan gi unge muslimer i dag:)

2 kommentar to “Tidenes morsomste muslimer”

  1. Svein Says:

    Vi hadde brannøvelse på jobben (norskopplæring), alle måtte ut og stille opp, og en afghaner så skremt og forvirra ut og spurte: – Kommer Taliban?

Legg igjen en kommentar

