Kristendom, islam og vold

Jeg har skrevet et innlegg med denne tittelen på Verdidebatt, etter all debatten som oppstod etter det forrige innlegget jeg skrev der. Jeg tror en del folk misforstod hva jeg mente, så da prøver jeg å oppklare. Blant annet hevder jeg at religion sjelden er årsaken til at en krig starter, men at det kan bli brukt til å legitimere den.

Ellers: Hvis noen skulle komme med direkte utfordringer til meg utfra det jeg skrev her er det ikke sikkert jeg får svart. Er litt sliten for tida (høst og sånn), så da er ikke nettdebattering det jeg prioriterer aller høyest. Kommer sterkere tilbake.

3 kommentar to “Kristendom, islam og vold”

  1. Tareq Al Sheikh Says:

    Kjempefin artikkel Olav! Selv om mye av det du skriver burde være opplagt, så er det ikke man leser så nøkterne, men samtidig intelligente tekster.

    Når det gjelder de tidligere blogpostene du skrev om det samme tema så mener jeg oppriktig at de også var godt formulerte. Hvis noen missforsto dem håper jeg de vil forstå hva du mener nå.

  2. Tareq Al Sheikh Says:

    det skulle stått: det er ikke så ofte man leser så nøkterne etc

Legg igjen en kommentar

